Innovation Management

Innovation management requires that products and processes are accompanied from their invention to their market success. For decades, the Innovation Institute has been a competent partner in innovation management for various companies from many different branches.

The Innovation Institute is especially active with regard to products from the following branches: Financial services, IT, Telecommunication, Consumer goods and Automotive. Examples for the institute’s successful involvement in innovation management are: “films for lithium-ion batteries”, “the electronic letter”, “mobile services”, “features for electric vehicles” and many more.

Innovation management delivered by the Innovation Institute provides support along the entire supply chain – from conducting market research for your R & D department to supporting you with your market introduction.


Innovation & Security for Connected Cars

Innovationsmanagement hört nicht nach der Markteinführung auf. Innovationsmanagement bedeutet die Begleitung von neuen Produkten bis zur Erschließung der Mehrheit in einem Markt.

Ein Beispiel dafür ist die Studie „Innovation & Security for Connected Cars“. Dort wir auf Basis einer Expertenbefragung in England und Deutschland nachgewiesen, dass vernetzte Fahrzeuge für die Mehrheit der Autofahrer neue Funktionen brauchen.

PDF anschauen


Innovation durch Kommunikation

Eine Kurzstudie zum Innovationsmanagement: Zusammenspiel
von Innovation und Kommunikation in der deutschen Finanzdienstleistungs- und
Automobilindustrie

PDF anschauen

09.12.18 | 20:42
Innovationen Institut bei der Hypermotion 2018

Als Unteraussteller des Innovationen Instituts traten bei...

read more
18.07.18 | 10:28
Digitalisierung des Aftermarkets

Der After-Sales-Bereich als Cash-Cow der Automobilbranche...

read more
23.03.13 | 16:30
Global Business Week
Play play